SON DAKİKA
Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Kritik tarih yaklaşıyor: e-Faturada yeni zorunluluk

2025 cirosu 3 milyon TL ve üzeri mükellefler 1 Temmuz’a kadar e-Fatura’ya geçmek zorunda. Aksi halde Vergi Usul Kanunu kapsamında ceza uygulanacak.

Haber Giriş Tarihi: 22.06.2026 15:13
Haber Güncellenme Tarihi: 22.06.2026 15:14
Kaynak: Haber Merkezi
Kritik tarih yaklaşıyor: e-Faturada yeni zorunluluk

e-Fatura İçin Son Tarih 1 Temmuz: Zorunluluğa Uymayanlara Milyonlarca Liralık Ceza

Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçişte kritik tarihin yaklaştığını belirterek, yükümlülük kapsamındaki işletmelerin en geç 1 Temmuz 2026 tarihine kadar sisteme dahil olması gerektiğini açıkladı.

Yıldız, 2025 yılı brüt satış hasılatı 3 milyon lira ve üzerinde olan mükelleflerin e-Fatura uygulamasına geçmesinin zorunlu olduğunu vurgulayarak, bu yükümlülüğe rağmen kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmeler hakkında Vergi Usul Kanunu kapsamında özel usulsüzlük cezaları uygulanacağını söyledi.

BAZI SEKTÖRLERDE CİRO ŞARTI ARANMIYOR

E-Fatura zorunluluğunun yalnızca ciro kriterine bağlı olmadığını ifade eden Yıldız, bazı sektörlerde faaliyet gösteren işletmelerin ciroya bakılmaksızın sisteme geçmek zorunda olduğunu belirtti.

Buna göre; akaryakıt sektöründe faaliyet gösterenler, tütün ve alkollü içecek üretici ve ithalatçıları, e-ticaret platformları, internet üzerinden satış yapan işletmeler, sebze-meyve ticaretiyle uğraşan komisyoncular ve tüccarlar e-Fatura kapsamına giriyor.

Ayrıca SGK ile anlaşmalı sağlık kuruluşları, gayrimenkul ve motorlu araç alım-satım veya kiralama hizmeti sunan işletmeler, turizm işletme belgeli oteller, elektrikli araç şarj hizmeti veren firmalar, madencilik ve şeker üretimi yapan şirketler ile demir-çelik sektöründe faaliyet gösteren mükellefler de zorunluluk kapsamında bulunuyor.

FATURALAR DİJİTAL ORTAMDA DÜZENLENECEK

Yıldız, e-Fatura sistemine dahil olan mükelleflerin müşterilerine elektronik ortamda fatura düzenlediğini belirterek, faturaların Gelir İdaresi Başkanlığı sistemi üzerinden güvenli şekilde iletildiğini ifade etti. E-Arşiv faturaların ise talebe göre elektronik veya basılı olarak müşterilere ulaştırılabildiğini söyledi.

Sisteme geçiş yapmak isteyen mükelleflerin, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yetkilendirilen özel entegratör firmalar aracılığıyla başvurularını gerçekleştirebileceği belirtildi.

CEZALAR 17 MİLYON LİRAYA KADAR ULAŞABİLİYOR

Yükümlülük kapsamında olmasına rağmen kağıt fatura düzenlemeyi sürdüren işletmelerin ciddi yaptırımlarla karşılaşabileceğine dikkat çeken Yıldız, özel usulsüzlük cezalarının fatura tutarının yüzde 10'u oranında uygulanabildiğini söyledi.

2026 yılı için söz konusu cezaların üst sınırının 17 milyon liraya kadar çıkabildiğini belirten Yıldız, işletmelerin cezai yaptırımlarla karşılaşmamak için belirtilen süre içinde e-Fatura sistemine geçmelerinin büyük önem taşıdığını kaydetti.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.